Húsvéti koszorúk a családnak

Ahogy azt a múlt héten írtam is, még az előző hétvégén nem tudtam semmit sem varrni, mert nem tartózkodtam otthon. Ez azért volt, mert Nagyiék nyaralóját tettük rendbe, ahogyan minden tél után szoktuk.
Az egyik feladat a falra felfutó vadszőlő megregulázása volt, hiszen ha nem vigyázunk, benő a tetőn a hullámpala alá, ráfut az ereszcsatornára, és benő a faburkolat deszkái közé, a tetőnek pedig ez nem tesz jót. Így, ahogy az már szokás, első látásra nem túl esztétikus módon levágtuk a felső indák tetejét. (Ne izguljatok, nyárra már megint fent fog tapogatózni az indáival az  eresz körül…: ) Viszont egy hirtelen támadt ötlet nyomán, most nem dobtam a komposzthoz a levágott indákat, ágakat ahogy máskor, hanem a friss, könnyen hajlítható ágakból koszorúkat fontam. Nem lettek tökéletesek, de határozott fejlődés látszott az egymás után készülő darabok között!

Ezeket a koszorú alapokat aztán itthon a múlt hét folyamán egységesen feldíszítgettem és húsvét vasárnap átvittem a családtagoknak, hogy az ünnep alatt már náluk ékeskedhessenek a vadiúj koszorúk.

Szerintem sikert arattak, főleg Nagyi hatódott meg, hogy a saját keze által ültetett vadszőlőből készítettem a húsvéti dekorációt : )
Felbuzdulva a sikeremen, mindenkinek csak javasolni tudom, hogy ha hozzájut ilyesmi faanyaghoz, akkor gondoljon erre az ötletre is, és készítsen belőle valami szépet! Nem volt nagyon hosszú idő, és a friss gallyak szépen, törés nélkül hajlottak. Őszi, vagy karácsonyi koszorúalapnak is teljesen megfelelőek ezek, sőt, addig szépen ki tudnak száradni. Ha nyáron úgy adódik, hogy mégegyszer részt veszek a vadszőlő csonkításban, ígérem utánajárok a koszorúfonás titkainak és bemutatom, hogy hogy csináltam, és milyen rafinériákat érdemes alkalmazni!

One thought on “Húsvéti koszorúk a családnak

  1. Visszajelzés: újjászületett tyúklábak | Gombszem

Nos, mit gondolsz?

